Strona główna | Forum | Mapa serwisu |
 Projekt DziedzictwoProjekt DziedzictwoImperium dziś 
Patronat: Paradoks

Gra o Wysoką Stawkę
System > Mechanika > Gra o Wysoką Stawkę

Gra o Wysoką Stawkę
W sytuacji gdy postaci grozi niebezpieczeństwo lub wiele różnych testów chce się sprowadzić do jednego emocjonującego rzutu kostkami, można skorzystać z Gry o Wysoką Stawkę. Zainicjować może ją tak Gracz jak i prowadzący. Gra o
Wysoką Stawkę to moment, gdy opowieść przeważa nad mechaniką, ta jednak musi dostarczyć jasnego rozwiązania. Gdy postać podejmuje wielkie ryzyko, a Gracz starannie określa swoje cele. W naszym systemie zna też na wstępie konsekwencje Gry i może aż do rzutu się z niej wycofać.
Gra o Wysoką Stawkę jest nakładką na dowolne testy. Nie można w jej trakcie zdać automatycznie – zawsze trzeba rzucać. Natomiast sama mechanika wykonywania testu się nie zmienia. Istnieją za to następujące wyniki Gry:

Spektakularny Sukces
– udaje się to, co Gracz sobie zażyczył i to w wielkim stylu;
Sukces – udało się, choć może nie wszystko – trochę tu zależy od tego, co udało się wyrzucić;
Remis – który przeciąga Grę i męczy postać;
Porażka – czyli niepowodzenie, po prostu nie wyszło;
Porażająca Porażka – katastrofa. Nie udało się, a dodatkowo pociągnęło to za sobą straszliwe konsekwencje dla postaci.

Stawki, czyli co się stanie, gdy zostanie osiągnięty dany wynik, muszą być ustalone przed rzutem. Gracz gdy je usłyszy, może się wycofać lub Podbić Stawki.


Podbijając Stawki Gracz wprowadza do Gry nowe Umiejętności. Jeżeli ścigają go po dachach mordercy może użyć na przykład Alchemii by opóźnić pościg. W przypadku sukcesów wynik jest jeszcze korzystniejszy dla postaci, ale za to porażki są jeszcze groźniejsze.
Przykładami Gry o Wysoką Stawkę są walka, niektóre pościgi, niebezpieczne magiczne przedsięwzięcia i co tylko grający uznają za właściwe.