Prosta , szybka mechanika i silne osadzenie postaci w świecie to zalety systemu. Mimo bogactwa możliwości do gry starczy kartka, ołówek i trzy kostki (2 k10 i k6).
System naszej gry jest prosty i intuicyjny. Opiera się na sumie Cecha + Umiejętność i rzucie pojedynczą k10. Mistrz Gry bierze pod uwagę różnicę między sumą a Poziomem Trudności. Mechanizm testów przeciwstawnych i walki jest oparty o dokładnie ten sam schemat. Jeżeli postać jest w czymś dobra, większość testów zalicza automatycznie.
Najwyższe poziomy Umiejętności, dostępne tylko dla specjalistów w danej dziedzinie, dają dodatkowe zdolności. Zwiększają też poziom Reputacji postaci, która już na początku może być osobą szanowaną.
Wielu ludzi posiada Dziedzictwa – są to różnorodne zasoby, godności, zdolności i moce, które wynikają z ich pochodzenia. Są one silnie osadzone w świecie i mają swoje fabularne konsekwencje. Każde z nich ma swą dobrą i złą stronę. Czynią rozgrywkę ciekawszą, nie naruszając jej równowagi. Najciekawszymi z nich są Moce Krwi, wynikające ze zmieszania ras lub pochodzenia postaci ze starożytnej linii.
Walka to testy przeciwstawne wzbogacone o poznane przez postać Manewry. Zasady zdobywania Przewagi czynią walkę szybką, dynamiczną i zwykle krótką. Całość pozwala jednak na wybranie indywidualnego stylu. |