Zwykłe testy są w naszym systemie banalne. Zawsze ze strony Gracza polegają wyłącznie na rzucie k10 (wynik 10 przerzuca się i sumuje). MG porównuje sumę Cecha + Umiejętność z Poziomem Trudności, też rzuca k10 po czym modyfikuje wynik jednej lub drugiej strony w zależności od różnicy. Ta ostatnia decyduje o rzucie dodatkową kostką, którego wynik dodaje się do tego, co uzyskała jedna lub druga strona. Do gry wystarczy posiadanie dwóch k10 i jednej kostki k6. Jeżeli Poziom Trudności jest mniejszy niż suma Cecha + Umiejętność postaci, test jest automatycznie zaliczony. Przykładami prostych testów są chociażby wspinaczka, dworne zachowanie czy wiązanie magii w zaklęciach. Testy przeciwstawne wyglądają dokładnie tak samo, z tą różnicą, że zamiast Poziomu Trudności mamy sumę Cecha + Umiejętność przeciwnika. Ze względu na prostotę tego rozwiązania można łatwo rozegrać testy przeciwstawne, w których udział bierze wiele osób (jak na przykład walka w kilkoro na jednego). Przykładami testów przeciwstawnych są walka, starcia społeczne czy pojedynki magiczne.
|